dilluns, 26 de maig del 2008

Per començar, el meu decàleg

1. El terme "patrimoni" no sé exactament el què vol dir. Em sóna més aviat a calers ;-)

2. La gent que s'hi dedica em semblen d'allò més estranys. La meva veïna, la Marga, és arqueòloga però res a veure amb l'Indiana Jones. La pobra es passa el dia a ple sol netejant pedres amb un pinzell! I si li preguntes, la noia està encantada amb la seva feina! No ho entenc.

3. La darrera visita al Monestir de Santes Creus.... amb el cole.

4. Molt maco. A destacar l'escudella que vam menjar en aquella borda!









5. Tinc el rècord guiness de velocitat en visitar museus. Aquelles sales enormes i fosques i aquells rètols que no s'acaben mai! Per no parlar de la dona de grans dimensions que es para just enmig del quadre com si estigués abduïda i no et deixa veure res.

6. Els documentals de pedres de la tele són la banda sonora de les meves migdiades, però m'he llegit "Els pilars de la terra" de Ken Follet sense saltar-me les 200 pàgines de rotllo sobre gàrgoles i contraforts. Aprovo en arquitectura, no?

7. La meva experiència amb els arxius: NS /NC. On són? Algú hi va mai?

8. La meva opinió sobre l'arqueologia: A part de la meva veïna Marga que no està gens malament, crec que és una disciplina on el que es necessita és una bona dosi d' imaginació. T'ensenyen quatre pedres a terra i t'expliquen que allà hi havia l'entrada d'un palau espectacular! Perfecte.

9. Potser sóc massa crític, però crec que això del patrimoni és cosa de "freaks", la veritat.

10. Marga guapa, ho sento, de debò que continuaré escoltant les teves interessantíssimes explicacions sobre els costums funeraris dels íbers mentre pugem junts a l'ascensor. Sort que vius al segon! ;-)